يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان با دكتر محمد جواد ظريف ديدار و گفتگو كرد
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
هشدارها و توصيه هاي مسافرتي در ارتباط با كشور جمهوري آذربايجان
نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در ايران در پايان ماموريت خود با وزير امور خارجه ديدار و خداحافظي كرد
نماينده عالي اتحاديه اروپا با وزراي خارجه ايران ، فرانسه ، انگلستان و آلمان نشست مشترك برگزار كردند.
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بيانيه مهم وزارت امور خارجه در خصوص تمديد اسقاطيه هاي الزامي تحريم‌هاي برجام و برخي تحريم هاي جديد توسط دولت آمريكا

بيانيه مهم وزارت امور خارجه در خصوص تمديد اسقاطيه هاي الزامي تحريم‌هاي برجام و برخي تحريم هاي جديد توسط دولت آمريكا

به نام خدا

 روز جمعه مورخ ۲۲دي ۱۳۹۶ رئيس جمهور آمريكا عليرغم تلاش يك ساله خود براي از بين بردن برجام، بار ديگر ناگزير به تمديد اسقاطيه هاي الزامي در برجام گرديد. استحكام دروني برجام و حمايت بين المللي از اين توافق، راه را بر تلاش هاي آقاي ترامپ، رژيم صهيونيستي و اتحاد ناميمون تندروهاي جنگ طلب براي لغو اين توافق يا ايجاد تغييرات در آن بسته است. 

با اين حال، رئيس جمهور آمريكا بر اساس رويه يك ساله خود همچنان به اقدامات خصمانه عليه مردم ايران ادامه داده و تهديداتي را تكرار مي‌كند كه بارها در اجراي آنها ناتوان مانده است و با ادامه روش يك سال گذشته خود همزمان با انجام اقدامات اجباري مندرج در برجام، و براي نشان دادن خصومت با مرم بزرگ ايران، از سر استيصال تعدادي از اتباع ايراني و غيرايراني را به بهانه هاي غيرقانوني، كهنه و مضحك در فهرست تحريم قرا‌‌‌‌‌ر داده است تا حداقل بخشي از ناكامي هاي خود را جبران كرده باشد. 

جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن تهديدات آمريكا و اضافه كردن افراد جديد به فهرست تحريم ها، نكات زير را مورد تاكيد قرار مي دهد: 

۱- جمهوري اسلامي ايران همراه با اعضاي ديگر برجام و جامعه جهاني بارها تاكيد كرده است كه برجام يك سند معتبر بين المللي است و به هيچ عنوان قابل مذاكره مجدد نيست. 

۲- جمهوري اسلامي ايران صراحتا تاكيد مي نمايد كه هيچ اقدامي فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد، هيچ تغييري در اين توافق را نه اكنون و نه در آينده نخواهد پذيرفت، و اجازه نمي دهد هيچ ارتباطي بين برجام و هر موضوع ديگري برقرار گردد. 

۳- دولت آمريكا، همچون ساير اعضاي برجام موظف به اجراي تمامي تعهدات خود مي باشد و چنانچه به بهانه هاي واهي از تكاليف خود شانه خالي نمايد مي بايست مسئوليت عواقب آن را به طور كامل پذيرا باشد. 

۴- دولت آمريكا در طول دو سالي كه از اجراي برجام مي گذرد همواره با بدعهدي ها، تعلل ها و سياست هاي خصمانه خود مفاد مختلفي از برجام را زير پا گذارده است. سياست يك سال گذشته آقاي ترامپ و بيانيه امروز وي در تعارض صريح با بندهاي ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است و جمهوري اسلامي ايران اين تخلف آشكار را به كميسيون مشترك برجام گزارش و آن را پيگيري خواهد كرد. 

۵- تصميم رژيم آمريكا براي افزودن تعدادي از اتباع ايراني و غير ايراني به فهرست خودساخته و غيرقانوني تحريمي آمريكا، فقط و فقط اثبات كننده استمرار خصومت هيات حاكمه آمريكا عليه ملت بزرگ ايران است. 

۶- اقدام خصمانه و غيرقانوني رژيم ترامپ در قرار دادن نام حضرت آيت الله آملي لاريجاني رياست محترم قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران در فهرست به اصطلاح تحريم هاي جديد آمريكا از تمامي خطوط قرمز رفتاري در جامعه بين المللي عبور كرده و اقدامي خلاف اصول آمره حقوق بين‌الملل و نقض تعهدات دوجانبه و بين المللي ايالات متحده است كه حتما با واكنش جدي جمهوري اسلامي پاسخ داده خواهد شد و مسئوليت تمامي تبعات اين اقدام خصمانه بعهده دولت ايالات متحده خواهد بود.

۷- استناد به مفهوم والاي حقوق بشر براي تحريم مقامات و شهروندان ايران از سوي رژيمي كه مهمترين متحدينش بدترين ناقضان حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در تاريخ معاصرند، و از سوي فردي كه آلوده به ذهنيت نژادپرستانه و بيگانه ستيزي بوده و عبارات كثيف نژادپرستانه اخير او عليه ملت‌هاي مختلف انزجار جامعه بين المللي و مردم آمريكا را برانگيخته است، و كسي كه فروش ميلياردها دلار سلاح براي قتل عام انسان هاي بيگناه در خاورميانه و ترويج خشونت و هرج و مرج را افتخار خود مي داند، مايه وهن و بي آبرويي براي ملل متمدن و لكه ننگي براي زمامداري مدرن به شمار مي آيد. 

۸ - دولت آمريكا كه خود همواره طي دهه هاي گذشته و در حال حاضر سياه ترين كارنامه را در جهان در سركوب ملت هاي آزاديخواه و حمايت از رژيم هاي سركوب گر، از جمله حمايت بي قيد و شرط از نظام ستم شاهي و انجام كودتا عليه دولت دموكراتيك منتخب مردم ايران در گذشته و حمايت از دولتهاي اشغالگر، متجاوز و سركوبگر همچون رژيم صهيونيستي و اذناب منطقه اي اش از اراضي اشغالي فلسطيني تا بحرين و يمن دارد، از سويي با ريختن اشك تمساح در حركتي مزورانه و با سردادن شعارهاي سراپا دروغ مدعي حمايت از حقوق بشر مردم ايران مي‌شود و از سويي ديگر با اعمال تحريم‌هاي ظالمانه، ممنوع ساختن ورود شهروندان ايراني به آن كشور و ديگر رفتارهاي توهين آميز، ملت متمدن ايران را تروريست لقب مي دهد.

۹ - اعمال تحريم هاي غير قانوني و اظهارات و تحركات خصمانه دولت آمريكا عليه مسئولين و ملت رشيد ايران كه از ماهيت زياده خواهي و خوي سلطه طلبي حاكمان آمريكا ناشي مي‌شود، همواره و هميشه براي افكار عمومي و وجدان بيدار مردم ايران و جهان سياستي شكست خورده و بي‌اعتبار تلقي شده است و دست يازيدن به چنين اقداماتي ناشي از سرخوردگي اين كشور از بيداري ملت فهيم ايران در مقابله با اقدامات مداخله جويانه و طراحي شده براي ايجاد اغتشاش و بحران در جمهوري اسلامي ايران طي دهه هاي گذشته و بخصوص در جريان وقايع اخير است.

۱۰ - ايالات متحده بايد بياموزد كه تمامي اركان و قواي سه گانه مقتدر جمهوري اسلامي ايران كه مستظهر به پشتيباني قاطبه ملت هميشه سرفراز ايران هستند، با همدلي و وحدت كلمه، وقعي به اين نوع سياست‌ها و استانداردهاي دوگانه و خصمانه عليه كشور خود نگذاشته و در زمان مقتضي پاسخ مناسبي به اينگونه اقدامات خصومت آميز آمريكا خواهند داد.‎

ساير خبرها را در سايت سفارت ايران در برلين دنبال كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.