يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان با دكتر محمد جواد ظريف ديدار و گفتگو كرد
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
هشدارها و توصيه هاي مسافرتي در ارتباط با كشور جمهوري آذربايجان
نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در ايران در پايان ماموريت خود با وزير امور خارجه ديدار و خداحافظي كرد
نماينده عالي اتحاديه اروپا با وزراي خارجه ايران ، فرانسه ، انگلستان و آلمان نشست مشترك برگزار كردند.
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تشريح آخرين وضعيت سرنشينان نفتكش سانچي و اقدامت انجام شده توسط دستگاه ديپلماسي كشور از زبان سخنگوي وزارت امور خارجه ايران

تشريح آخرين وضعيت سرنشينان نفتكش سانچي و اقدامت انجام شده توسط دستگاه ديپلماسي كشور از زبان سخنگوي وزارت امور خارجه ايران

 

بهرام قاسمي در گفتگو با ايسنا ضمن با ابراز تاسف مجدد از حادثه‌اي كه براي نفتكش ايراني و همچنين سرنشينان آن در آب‌هاي چين رخ داده است، اظهار كرد: از همان روز نخست اين اتفاق در وزارت امور خارجه ستادي مرتبط با آن تشكيل شد؛ دوشنبه گذشته در نشست خبري نيز اعلام كردم كه دستورات لازم در اين ارتباط به سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن و سركنسولگري كشورمان در شانگهاي داده شده است.

وي با بيان اين‌كه «نمايندگي كشورمان در چين در طول اين مدت به صورت مكرر با مقامات چين براي پيگيري اين موضوع در تماس بوده است»، تصريح كرد: ‌از ابتداي اين حادثه تلخ در خود چين نيز براي اين موضوع ستاد بحراني تشكيل شد و طي روزهاي اخير يك خط تماس دائمي بين تهران  و پكن برقرار بوده است.

وي با بيان اين‌كه «ما به طرف چيني اعلام كرده‌ايم كه از هر طريق ممكن كه مي‌توانند تلاش بيشتري را بعمل آورند»، در عين حال گفت: دولت چين به ما اطمينان داده است كه با تمام توان در اين زمينه در حال تلاش است.

سخنگوي وزارت  امور خارجه افزود: در اين ارتباط جمهوري اسلامي ايران با سازمان آيمو (سازمان جهاني دريانوردي)  نيز رايزني‌هايي داشته است.

وي همچنين اضافه كرد: همانگونه كه در خبرها آمد؛ آقاي دكتر ظريف امروز با وزير امور خارجه چين در اين ارتباط به صورت مفصل صحبت كردند. در اين گفت‌وگوي تلفني وزير امور خارجه چين گزارشي از اقدامات انجام شده براي خاموش كردن حريق ايجاد شده و تعيين سرنوشت وضعيت سرنشينان اين نفتكش ارائه و اطمينان داد كه دولت چين با تمام توان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد تا هر چه زودتر وضعيت اين نفتكش و سرنشينان آن مشخص شود.

وي افزود: علاوه بر تماس‌هاي مستمر با مقامات چيني طي روزهاي گذشته و حضور برخي از مقامات و مسؤولين ذيربط ايراني در چين، نيروهاي ويژه عمليات امداد و نجات كشورمان به سمت محل حادثه اعزام شده‌اند تا بتوانند در يك اقدام جمعي در جهت مقابله با آتش و اطفاي حريق اقدام نمايند كه اميدواريم در صورت عدم وقوع هرگونه حادثه غيرمترقبه، نيروهاي مشترك ويژه امداد و نجات بتوانند تا فردا وارد نفتكش ايراني شوند.

آخرين اخبار را در سايت سفارت ايران در برلين دنبال كنيد.

قاسمي افزود: وزارت امور خارجه طي روزهاي اخير علاوه بر چين با دولت ژاپن و كره جنوبي نيز در تماس مستمر بوده است و ژاپن علاوه بر همكاري‌هاي كه تاكنون صورت گرفته، قرار است با اعزام تجهيزات لازم و مورد نياز و تيم‌هاي امداد و نجات در اين عمليات مشترك مشاركت لازم را داشته باشد.

وي همچنين افزود: علاوه بر وزارت امور خارجه در ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه نيز ستادهايي در اين ارتباط تشكيل شده است و آن‌ها نيز در حال انجام وظايف محوله خود مي‌باشند.

وي با اشاره به نگراني خانواده‌هاي سرنشينان نفتكش سانچي و با ابراز همدردي با آن‌ها تاكيد كرد: شرايط سخت روحي خانواده‌هاي اين عزيزان براي ما كاملا  محسوس و قابل درك است و از همان ابتداي وقوع اين ماجرا وزير امور خارجه شديدا نسبت به سرنوشت پرسنل اين نفتكش نگران بوده و دستورات لازم به بخش هاي مختلف وزارت امور خارجه براي پي‌گيري وضعيت اين هموطنان را صادر و آنها را مكلف نموده علاوه بر اقدامات ديپلماتيك و سياسي لازم، با تمام توان و در حد امكان همكاري‌هاي لازم را با ساير دستگاه‌هاي ذيربط بعمل آورند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.