يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان با دكتر محمد جواد ظريف ديدار و گفتگو كرد
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
هشدارها و توصيه هاي مسافرتي در ارتباط با كشور جمهوري آذربايجان
نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در ايران در پايان ماموريت خود با وزير امور خارجه ديدار و خداحافظي كرد
نماينده عالي اتحاديه اروپا با وزراي خارجه ايران ، فرانسه ، انگلستان و آلمان نشست مشترك برگزار كردند.
جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بازديد معاون وزير علوم، تحقيقات و هنر ايالت ورتمبرگ آلمان از موزه هنرهاي معاصر

بازديد معاون وزير علوم، تحقيقات و هنر ايالت ورتمبرگ آلمان از موزه هنرهاي معاصر

 

پترا اولشوفسكي معاون وزيرعلوم،تحقيقات و هنرايالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروهي از مقامات فرهنگي – هنري ، خبرنگاران و هنرمندان ايالت بادن ورتمبرگ ؛ ازجمله ، كريستيانه لانگه رييس گالري اشتوتگارت،پيا مولر تام رييس گالري ايالتي كارلسروهه،يوهان هولتن رييس گالري هنر ايالتي بادن بادن و ... ،ضمن ديدار و گفت و گو با علي محمد زارع رييس موزه هنرهاي معاصر تهران از نمايشگاه آثار توني كرگ هنرمند انگليسي – آلماني بازديد كردند.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، پترا اولشوفسكي ـ معاون وزيرعلوم،تحقيقات و هنرايالت بادن ورتمبرگ آلمان ـ به همراه گروهي از مقامات فرهنگي هنري ، خبرنگاران و هنرمندان اين ايالت ازجمله كريستيانه لانگه رييس گالري اشتوتگارت، پيا مولر تام رييس گالري ايالتي كارلسوهه، يوهان هولتن رييس گالري هنر ايالتي بادن بادن و ... به موزه هنرهاي معاصر آمدند و از نمايشگاه توني كرگ هنرمند انگليسي-آلماني ديدن كردند.

در اين ديدار علي محمد زارع  ـ رييس موزه هنرهاي معاصر تهران ـ ضمن معرفي اين مكان، اساس و اهداف برگزاري نمايشگاه ها و آثارگنجينه اظهار كرد: موزه هنرهاي معاصر تهران به عنوان تنها بنياد فرهنگي،هنري موزه اي است كه كاركرد معاصر دارد و تنها موزه مهم در خاورميانه  است/

او بر اهميت پژوهش در زمينه نمايشگاه هاي اين موزه و تاثير برگزاري اين نمايشگاه ها را بر وضيعت هنري منطقه تاكيد و گفت: موزه هنرهاي معاصر تهران به اسم خود مفتخر است و خوشبختانه اسم خود را از جايي وام نگرفته و همچنان بزرگترين آثار هنرغربي در كنار هنر منطقه را در گنجينه خود نگهداري مي كند.

رييس موزه هنرهاي معاصر تهران از تبادلات فرهنگي هنري و همچنين از برگزاري نمايشگاه بين ايران و آلمان استقبال كرد.

در اين ديدار پترا اولشوفسكي معاون وزير علوم، تحقيقات و هنر ايالت بادن ورتمبرگ گفت: وظيفه اوليه نهادهايي مثل اين گروه اعزامي از آلمان و موزه هاي ايران، امكان سنجي هرچه بيشتر و تعامل فرهنگي و هنري بين دو كشور است و دنيا مشتاق ديدن آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران است.

همچنين كريستيانه لانگه رييس گالري اشتوتگارت با توجه شناخت اروپايي ها از هنر معاصر غربي گفت: شناخت اروپايي ها از هنر معاصر غربي قطعاً عميق تر و بيشتر است تا شناختشان از هنر معاصر خاورميانه و بخصوص ايران و اين خود دليل اشتياق موسسات و بنيادهاي هنري اروپايي براي تعامل با موسسات هنري و خاورميانه است.

پيا مولر تام رييس گالري ايالتي كارلسوهه با تاكيد بر اين نكته كه موزه هنرهاي معاصر تهران در سطح بين المللي بسيار شناخته شده است، بيان كرد: با توجه با اين شناخت و اعتبار است كه كنجكاوي و شوق زيادي براي ديدن اين آثار در بين اهالي هنر در اروپا وجود دارد.

يوهان هولتن رييس گالري هنر ايالتي بادن بادن نيز در اين جلسه گفت: فضايي كه من مديريت آن را به عهده دارم بر خلاف فضاهاي موزه اي، از مجموعه خاصي نگهداري نمي كند اما با رويكرد فراگير جهاني ،علاقه‌مند به برگزاري نمايشگاه‌ها و پرژه‌هاي مطالعاتي با همكاري موسساتي مانند موزه هنرهاي معاصر تهران هستيم.

رييس موزه هنرهاي معاصر تهران در اين ديدار كتاب گنجينه آثار خارجي موزه، كتاب آثار ايراني و خارجي گنجينه ( نمايشگاه مسافران برلين و رم) و كتاب آثار نمايشگاه كارنامه را به اين هيات آلماني اهدا كرد.

در اين ديدارعلي اكبر صادقي از هنرمندان پيشكسوت و معاصر كشورمان به همراه تعداي از نمايشگاه گردان ها،با گروه آلماني ديدار و به تبادل اطلاعات هنر معاصر و مدرن پرداختند.

ساير خبرها را در سايت سفارت ايران در برلين دنبال كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.