يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان با دكتر محمد جواد ظريف ديدار و گفتگو كرد
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
هشدارها و توصيه هاي مسافرتي در ارتباط با كشور جمهوري آذربايجان
نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در ايران در پايان ماموريت خود با وزير امور خارجه ديدار و خداحافظي كرد
نماينده عالي اتحاديه اروپا با وزراي خارجه ايران ، فرانسه ، انگلستان و آلمان نشست مشترك برگزار كردند.
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بررسي راه هاي توسعه همكاري بين خبرگزار هاي ايران و آلمان

بررسي راه هاي توسعه همكاري بين خبرگزار هاي ايران و آلمان


 

در نشستي كه به همت سفارت ايران در برلين بين آقاي محمد خدادي مدير عامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) و سون گوسمان از مديران خبرگزاري آلمان  (د. پ. آ.) و با حضور جناب آقاي ماجدي سفير ايران در برلين برگزار شد  راه‌هاي همكاري‌ خبرگزاري هاي ايران و آلمان مورد بررسي قرار گرفت.

دراين ملاقات خدادي نقش خبرگزاري هاي دوكشور در توليد، انتشار و تبادل اطلاعات موثق را جهت شناخت متقابل بويژه در زمينه‌هاي اقتصادي و صنعتي  ضروري خواند و بر ضرورت تبادل تجربيات و توليدات نوين ميان مديران و كارشناسان دو طرف تاكيد نمود.

سون گوسمان نيز دراين ملاقات با اشاره به قدمت، تجربيات و سوابق همكاري خبرگزاري ايران وآلمان از همكاري ايرنا و د. پ. آ. به عنوان يك ضرورت در مسير توسعه مناسبات دوكشور ياد كرد و اعلام نمود خبرگزاري آلمان عزم جدي براي توسعه همكاري‌هاي همه جانبه با ايرنا دارد. وي تبادل خبر، توليدات چند رسانه اي، همكاري‌هاي آموزشي و كمك به پوشش خبري دفاتر ايرنا در برلين و د. پ. آ. در تهران را مورد تاكيد قرارداد.

دراين ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران نيز دوره جديد همكاري خبرگزاري هاي ايران و آلمان را بسترساز توسعه روابط دو كشور و يك ضرورت جدي براي شناخت بخش‌هاي مختلف دو كشور از يكديگر دانست و حمايت همه جانبه سفارت كشورمان را از همكاري‌هاي رسانه‌‌هاي ايران و آلمان اعلام داشت.

مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي به دعوت رسمي آقاي گوسمان خبرگزاري آلمان به برلين سفر نمود و در اين سفر علاوه بر ملاقات با وي با مديران ارشد برخي ديگر از رسانه‌هاي آلماني نيز ملاقات كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.