يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان با دكتر محمد جواد ظريف ديدار و گفتگو كرد
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
همايش بين المللي در خصوص زندگي، آثار و افكار فريد الدين عطار نيشابوري در تهران برگزار مي گردد.
هشدارها و توصيه هاي مسافرتي در ارتباط با كشور جمهوري آذربايجان
نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در ايران در پايان ماموريت خود با وزير امور خارجه ديدار و خداحافظي كرد
نماينده عالي اتحاديه اروپا با وزراي خارجه ايران ، فرانسه ، انگلستان و آلمان نشست مشترك برگزار كردند.
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شيعه شدن به سبك بانوي آلماني

شيعه شدن به سبك بانوي آلماني

يك بانوي آلماني با تمام مشكلاتي كه براي انجام عبادات و يادگيري احكام داشتنه توانسته به دين مبين اسلام و مذهب تشيع درامده و در اين راه قرآن را به زبان آلماني ترجمه و انتشار داده است. ماجراي شيعه شدن اين زن آلماني را مي توانيد در سايت سفارت ايران در برلين بصورت كامل مطالعه فرماييد.

بانوي آلماني درخصوص ماجراي شيعه شدنش گفت: به خاطر مسلمان شدنم بسيار خوشحال بودم اما با دشواري‌هايي نيز براي يادگيري احكام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جايي كه فقط سه ماه طول كشيد تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحيم» را ياد بگيرم.

 به گزارش ابنا خانم «زيكرت شولت» مستبصر آلماني، 26 سال پس از تشيع خود توانست ترجمه قرآن كريم را به زبان آلماني به اتمام برساند و 90 هزار نسخه از قرآن كريم ترجمه شده را منتشر كند.

 اين بانوي آلماني كه به كربلاي معلي مشرف شده بود درخصوص تشرف خود به دين مبين اسلام و ترجمه قرآن كريم اظهار داشت: چهل سال پيش ساكن شهر آلتنبرگ آلمان بودم و در يك كتابخانه كار مي‌كردم و در يكي از كليساها نيز به كودكان و بزرگسالان دباره ماهيت و اهميت مسيحيت تدريس مي‌كردم. در آن روزها با مردي به نام «يماني» آشنا شدم كه از پيروان مذهب اهل بيت(ع) بود و به من پيشنهاد ازدواج داد و با هم ازدواج كرديم كه البته به خاطر مسلمان شدن من در آن زمان ازدواج ما با مشكلاتي نيز روبرو شد چون من در سال 1973 مسلمان شدم و چهار هفته پس از ازدواج نيز به مذهب اهل بيت(ع) مشرف شدم.

 وي افزود: به خاطر مسلمان شدنم بسيار خوشحال بودم اما با دشواري‌هايي نيز براي يادگيري احكام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جايي كه فقط سه ماه طول كشيد تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحيم» را ياد بگيرم. چهار سال و نيم از ازدواج ما گذشت و من صاحب فرزند نمي‌شدم تا اينكه به پزشك مراجعه كردم و پزشكان نيز به من گفتند نمي‌توانند براي من كاري بكنند و پس از آن بود كه به زيارت امام رضا(ع) مشرف شدم و از ايشان خواستم براي بچه دار شدن من دعا كند و نه ماه پس از آن بود كه اولين فرزند من متولد شد و الحمدلله نام او را «رضا» گذاشتم و اين حادثه باعث شد اطمينان بيشتري به اسلام و مكتب اهل بيت(ع) پيدا كنم.

 وي افزود: پس از آنكه مسلمان شدم به فكر ترجمه قرآن به زبان آلماني افتادم. من مي‌دانستم كه زبان خداوند عزوجل كه با آن با عرب‌ها سخن گفته با زبان ما فرق دارد و بر اين اساس تحقيقات گسترده‌اي درباره چگونگي ترجمه قرآن كريم انجام دادم تا بتوانم معاني و نظم و آيات آن را بهتر بفهمم و مردم آلمان نيز آن را بفهمند و در زندگي خود از آن استفاده كنند و زمينه جذب آنها به اسلام فراهم شود و اين گونه بود كه قرآن كريم را آيه به آيه و با استفاده از كتاب‌هاي عربي و آلماني و با كمك برخي عرب زبانان و آلماني زبانان به زبان آلماني ترجمه كردم و اين كار از سال 1999 تا 2001 به طول انجاميد و در پايين صفحات قرآن نيز كلماتي كه فهم آن براي غير عرب زبانان دشوار است را شرح دادم.

 وي ادامه داد: ترجمه قرآن كريم را با كمك يكي از ناشران استان قم و دانشگاه اصفهان انجام دادم و برخي از اشتباهات ساده من توسط آنها اصلاح شد و در نهايت اين ترجمه به چاپ رسيد كه 90 هزار نسخه از آن در ايران ميان مستبصران و گردشگران آلماني و خارجي و دانشگاه‌ها و كتابخانه هاي جمهوري اسلامي ايران توزيع شد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.